COVID-19 (CORONAVIRUS)

Nastavak mjere potpore za očuvanje radnih mjesta HZZ-a u srpnju i kolovozu (13.07.2020)

Objavio 13. Srpanj 2020.Rujan 25th, 2020Nema komentara

Značajni pad turističke djelatnosti i značajna neizvjesnost o dolasku turista tijekom srpnja i kolovoza 2020. godine dovela je do raspisivanja nastavka potpore za očuvanje radnih mjesta za srpanj i kolovoz, ali ograničeno za sljedeće djelatnosti:

  • prijevoz i skladištenje – prvenstveno prijevoz putnika kopnom;
  • djelatnost pružanja smještaja, te pripreme i usluživanja hrane i pića;
  • administrativne pomoćne uslužne djelatnosti – putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge, te djelatnosti povezane s njima;
  • umjetnost, zabava i rekreacija samo kreativne, umjetničke i zabavne djelatnosti, zabavne i rekreacijske djelatnosti i proizvodnja i prikazivanje filmova i video filmova, djelatnosti snimanja zvučnih zapisa i izdavanje glazbenih zapisa te distribucija istih;
  • organizatori kulturnih, poslovnih i sportskih događaja, organizatori sajmova i vjenčanja, te prateće djelatnosti poput tvrtki za najam opreme, audio i video snimanje, prodaju ulaznica, najam dvorana, te ostale tvrtke koje većinu svojih prihoda ostvaruju od događanja i javnih okupljanja.

Osnovna baza za ovakvo definiranje mjera je analiza broja fiskaliziranih računa od strane Porezne uprave koja upućuje da je u razdoblju od 23.02.-05.07.2020. godine ukupna vrijednost izdanih računa u djelatnosti I, tj. pružanje smještaja te priprema i usluživanje hrane, isporuke smanjene za 60%.


Kao i sa prethodnim mjerama sufinanciranja troškova plaće, mjera je predviđena za sufinanciranje troškova neto plaće do iznosa od 4.000 HRK / djelatnika za puno radno vrijeme, te 250 HRK / djelatnik za sufinanciranje MIO II. stup (individualna kapitalizirana štednja).
Iz već usvojenih odredbi Općeg poreznog zakona (definiranih NN 32/2020 i 42/2020) i Pravilnika o provedbi Općeg poreznog zakona (NN43/2020) postoji zakonodavni okvir temeljem kojega će Porezna uprava i za ove mjesece nadoknaditi MIO I. stup i doprinos za zdravstveno osiguranje djelatnicima.
Kao i kod ove mjere tijekom prethodnih mjeseci, ova se mjera može koristiti za sve radnike zaposlene kod poduzetnika (bez obzira da li se radi o građenima RH, EU ili trećih zemalja, da li rade u punom ili nepunom radnom vremenu).
Mjera se ne može koristiti za suvlasnike s više od 25% udjela, osnivače, članove uprave, direktore, prokuriste i sl. (uz izuzetak poduzetnika koji zapošljavaju do 10 djelatnika), kao i umirovljenike, te strane radnike iz trećih zemalja kojima je prestala važiti dozvola za boravak i rad.
 
Uvjeti za odobrenje mjera
Uvjet za korištenje ovih mjera je pad prometa / prihoda od najmanje 60% i to:

  • za dobivanje mjere za srpanj 2020. godine se uspoređuje pad prometa / prihoda iz PDV obrasca za lipanj 2020. godine u odnosu na lipanj 2019. godine;
  • za dobivanje mjere za kolovoz 2020. godine se uspoređuje pad prometa / prihoda iz PDV obrasca za srpanj 2020. godine u odnosu na srpanj 2019. godine.

Tromjesečni obveznici PDV-a dokazuju pad prihoda / prometa od 60% u drugom tromjesečju 2020. godine u odnosu na drugo tromjesečje 2019. godine.
Ove podatke o padu prometa / prihoda HZZ će prikupiti od Porezne uprave.
 
Obveze poduzetnika
I nadalje postoji obveza poduzetnika dostaviti dokaze o isplaćenoj plaći za srpnja 2020. godine najkasnije do 05. rujna 2020. godine, od odnosno dokaz o isplaćenoj plaći za kolovoz 2020. godine do 05. listopada 2020. godine.
Poduzetnici koji traže ovu potporu, a zapošljavaju 50 ili više djelatnika, imaju još i ograničenje:

  • nemogućnosti isplate dividende / udjela u dobitku ili drugih istovjetnih primitaka koji se smatraju raspodjelom dobiti bilo kojega poreznog razdoblja;
  • nemogućnost raspodjele vlastitih dionica / poslovnih udjela članovima uprave i/ili izvršnim direktorima i/ili prokuristima i/ili drugim osobama koje su ovlaštene voditi cijelo ili dio poslovanja poduzeća;
  • nemogućnost dodjele na opcijsku kupnju dionica ili dodjele bilo kojega drugog prava koje se temelji na vrijednosti vlastitih dionica članovima uprave i/ili izvršnim direktorima i/ili prokuristima i/ili drugim osobama koje su ovlaštene voditi cijelo ili dio poslovanja poduzeća;
  • isplate npr. bonusa za postignute rezultate, nagrade za radne rezultate iznad neoporezivog iznosa propisanog propisima kojima se uređuje oporezivanje dohotka i ostale slične primitke koji se oporezuju kao dohodak od nesamostalnog rada ili drugih dohodak, sukladno propisima kojima se uređuje oporezivanja dohotka članovima uprave i/ili izvršnim direktorima i/ili prokuristima i/ili drugim osobama koje su ovlaštene voditi cijelo ili dio poslovanja poduzeća;
  • stjecanje vlastitih dionica / poslovnih udjela.

 
U ovoj fazi ova je mjera predviđena za srpanj i kolovoz 2020. godine, ali uz mogućnost prolongata za daljnja dva mjeseca u slučaju nastavka nepovoljnih uvjeta poslovanja.
 
 
Detaljnije o ovoj mjeri dostupno je na web-linku: https://mjera-orm.hzz.hr/media/w2shmldw/hzz-provedbna-dokumentacija-potpora-za-srpanj-kolovoz-h_i_j_n_r-1007.pdf

Podsjećamo da ukoliko imate ostvareni pad prihoda, ali ne iz prethodno navedenih djelatnosti, i nadalje postoji mogućnost korištenja mjere sufinanciranja skraćenog radnog vremena. Više o predmetnoj mjeri na web-linku: https://kopun.hr/skracivanje-radnog-vremena-sto-sve-treba-znati-o-novoj-mjeri-hzz-a-02-07-2020/

Pregled privatnosti

Neophodni kolačići

Ovi kolačići omogućuju interakciju s uslugom ili internetskom lokacijom kako biste mogli pristupiti osnovnim značajkama za pružanje te usluge. Odnose se na zatraženu uslugu kao što je, npr. identifikator sesije trenutačnog posjeta. Ne spremaju informacije kojima se može identificirati korisnika.

Statistički kolačići

Ovi kolačići omogućuju prikupljanje podataka u agregiranom obliku bez identificiranja korisnika. Služe za praćenje ponašanja korisnika na internetskoj stranici u svrhu istraživanja tržišta i praćenja analitike. Navedeni uvidi omogućuju internetskoj stranici poboljšavanje sadržaja i razvijanje boljih značajki koje unaprjeđuju korisnički doživljaj.

Marketinški kolačići

Ovi kolačići omogućuju prikupljanje informacija o navikama i ponašanju korisnika na internetskoj stranici radi objavljivanja relevantnih oglasa za korisnika usklađenih s njegovim interesima. Također se mogu koristiti i za mjerenje učinkovitosti kampanja.